Προσυμπτωματικός Έλεγχος Πνευμόνων

(0)
Ο προσυμπτωματικός έλεγχος του καρκίνου του πνεύμονα είναι ο έλεγχος  για την πρώιμη διάγνωση του καρκίνου του πνεύμονα, πριν εμφανιστούν τα συμπτώματα. Η σημασία της διάγνωσης στο αρχικό στάδιο είναι πολύ σημαντική, καθώς δίνει τη δυνατότητα για την έγκαιρη και αποτελεσματικότερη θεραπεία με μεγαλύτερα ποσοστά επιτυχίας.
Τι περιλαμβάνει ο έλεγχος;
  • Κλινική εξέταση από τον Ειδικό Ιατρό Πνευμονικών Παθήσεων, όπου γίνεται λεπτομερής καταγραφή αναλυτικού οικογενειακού ιστορικού και συμπληρώνεται το κατάλληλο ερωτηματολόγιο
  • Αξονική τομογραφία θώρακος χαμηλής δόσης
  • Εκτίμηση αποτελεσμάτων. Σε περίπτωση που υπάρξει κάποιο εύρημα, θα ακολουθήσει εκτίμηση από κατάλληλο ειδικό ιατρό.

Σημείωση: Για την πραγματοποίηση του ελέγχου απαιτείται η ύπαρξη ενεργού ΑΜΚΑ και ενεργής ασφαλιστικής ικανότητας καθώς και η δυνατότητα συνταγογράφησης στον ΕΟΠΥΥ

Τι είναι ο Προσυμπτωματικός Έλεγχος Πνευμόνων:

Είναι ο  ετήσιος έλεγχος, ο οποίος γίνεται πολύ εύκολα σε ειδικό κέντρο με μια χαμηλής δόσης αξονική τομογραφία θώρακος. Με τον τρόπο αυτό, μπορούμε να εντοπίσουμε  πιθανά προβλήματα στους πνεύμονες  ακόμα και αν δεν έχουμε κανένα σύμπτωμα. Να σημειωθεί ότι ο καρκίνος του πνεύμονα είναι μια πολύ ύπουλη ασθένεια, καθώς σε πρώιμα στάδια δεν εμφανίζει καθόλου συμπτώματα.

Πώς θα ξέρω αν πρέπει να κάνω ή όχι Προσυμπτωματικό Έλεγχο Πνευμόνων;

Με βάση τις διεθνείς κλινικές μελέτες, o προσυμπτωματικός έλεγχος απευθύνεται σε άτομα που είναι μεταξύ 50 και 80 ετών και ανήκουν στις παρακάτω ομάδες ατόμων υψηλού κινδύνου:

• Ενεργοί καπνιστές ή και πρώην καπνιστές που έχουν διακόψει το κάπνισμα  τα τελευταία 15 έτη.
  • Αυτοί που έχουν ιστορικό καπνίσματος 20 pack-years ή και παραπάνω. Υπολογίστε ένα “pack-year” (πακέτο-έτος) πολλαπλασιάζοντας τον αριθμό πακέτων την ημέρα (ένα πακέτο είναι 20 τσιγάρα) με τα χρόνια της καπνιστικής συνήθειας.
 Ποια είναι τα οφέλη του Προσυμπτωματικού Ελέγχου Πνευμόνων;

Έως τώρα, ο καρκίνος του πνεύμονα ανιχνεύεται από τα συμπτώματα, όπως είναι ο μακροχρόνιος βήχας και οι επαναλαμβανόμενες λοιμώξεις του πνεύμονα. Τότε, όμως, είναι πιθανό να βρίσκεται ήδη σε προχωρημένο στάδιο με αποτέλεσμα οι  διαθέσιμες θεραπευτικές επιλογές να είναι περιορισμένες.

Με τον προσυμπτωματικό έλεγχο του καρκίνου του πνεύμονα, επιτυγχάνουμε την πρώιμη διάγνωσή του. Έτσι, συμβάλλουμε στην αποτελεσματικότερη θεραπεία του καρκίνου, με υψηλότερα ποσοστά επιβίωσης και καλύτερη ποιότητα ζωής.

Επίσης, αξίζει να σημειωθεί ότι η αξονική τομογραφία χαμηλής δόσης μπορεί να διαγνώσει και άλλα πρώιμα προβλήματα στον πνεύμονα, όπως η χρόνια αποφρακτική πνευμονοπάθεια (ΧΑΠ) κλπ.

Υπάρχει μεγάλος κίνδυνος για την υγεία μου αν κάνω αξονική τομογραφία χαμηλής δόσης κάθε χρόνο;

Όχι. Η δόση ακτινοβολίας με μια χαμηλής δόσης αξονική είναι τουλάχιστον έως και 50% μικρότερη από μια κανονική αξονική. Πραγματοποιείται  εύκολα και γρήγορα.

Αξιολογήσεις

Γράψτε Κριτική

Αξιολογήσεις

Δεν υπάρχει καμία αξιολόγηση ακόμη.

Συμπληρώστε τα στοιχεία σας στην παρακάτω φόρμα και ένας εκπρόσωπός μας θα επικοινωνήσει σύντομα μαζί σας

ή καλέστε μας στα: 210 64.16.800 & 210 64.16.801